Scroll Top

سید آباد کجاست ؟ راهنمای خرید ملک و آشنایی با روستای سید آباد

سید آباد کجاست ؟ راهنمای خرید ملک و آشنایی با روستای سید آباد

سید آباد کجاست

سیدآباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند در استان تهران ایران است. روستای سیدآباد در ۸۵ کیلومتری تهران و در کنار جادهٔ مخصوص تهران به فیروزکوه واقع شده‌است.

این روستا همچنین در ابتدای جادهٔ تهران به گرمسار که یک انشعاب از جادهٔ اصلی تهران به فیروزکوه می‌باشد قرار دارد. همچنین جادهٔ فرعی به غار رودافشان از این روستا شروع می‌شود و جادهٔ دسترسی به دریاچه‌های تار و هویر نیز از این روستا می‌گذرد.

برای خرید زمین در سیدآباد  می توانید از کارشناسان مشاور املاک ویوما در سیدآباد استفاده کنید.

این روستا به علت رد شدن مستقیم یک رودخانه از وسط آن بسیار سر سبز و پر آب است بطوری که یکی از بزرگ ترین منابع صادرات هندوانه در آن مکان است متاسفانه در سال های اخیر به علت وجود مار ها گوناگون به روستایی خطرناک تبدیل شده است که باعث افزایش ۱۵ درصدی درصد [مارگزیدگی] در کشور شده

و مسئولین به فکر آتش زدن این روستا هستند تا بلکه مار های آنجا نابود شوند ریتی وجود دارد که میگوید رستم پس از کشته شدن سهراب وسایل او را در گنجه ای در زیر خاک سید آباد قرار داده است

در ۱۰ کیلومتری روستا رودخانه دلیچای جریان دارد در ضمن این روستا به دلیل ارتفاع زیاد یک رصدگاه عالی در استان تهران به نام [بیژن نامی] دارد که دارای ویژگی دسترسی بسیار سریع از تهران و آلودگی نوری نسبتاً کم می‌باشد. افق شرقی رصدگاه تا ۲ درجه بسته می‌باشد.

افق شمالی به خاطر رشته کوه‌های البرز تا حدود ۵ درجه بسته می‌باشد. افق‌های غربی و جنوبی بسته به این که در کجای روستای سیدآباد مستقر شوید متفاوت می‌باشند.

مردم محلی این روستا از قومیت طبری هستند و به زبان طبری دماوندی که گویشی از زبان مازندرانی می باشد صحبت می کنند. ( زبان فارسی نیز در بین مردم محلی و تهرانی های ساکن در این روستا کاملا رایج است)

 

برای خرید ویلا در سیدآباد  می توانید از کارشناسان مشاور املاک ویوما در سیدآباد استفاده کنید.

 

جمعیت

این روستا در دهستان ابرشیوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۳ نفر (۸۳خانوار) بوده‌است. مردم این روستا از قومیت طبری هستند و به زبان طبری دماوندی که گویشی از زبان مازندرانی می باشد صحبت می کنند.

روستای سید آباد را می توان دارای دو بخش دانست، نخست بخش اصلی روستا که در شمال جاده تهران فیروزکوه قرار گرفته است ( که غالبا مردم محلی در آنجا ساکن هستند )

و دیگری بخش ویلا نشین و باغات این روستا که (بیشتر وبلا نشینان و مهاجران از سایر نقاط تهران در آن ساکن هستند ) در جنوب این محور واقع شده است و به علت ارتفاع دارای دید مناسب و مناظر زیبایی می باشد.

 

برای خرید باغ در سیدآباد  می توانید از کارشناسان مشاور املاک ویوما در سیدآباد استفاده کنید.

 

آب و هوا

به علت نزدیکی این روستا به مرز شهرستان فیروزکوه از این روستا می توان به عنوان مناطق سردسیر شهرستان دماوند نام برد که همین امر باعث شده است که تابستان این منطقه دارای هوای معتدل و زمستانی سرد باشد.منبع

مقالات مرتبط

نظرات

13 − two =